Klub

  • 24.07.2014
    POSTAĆ IDOLA W ŻYCIU DZIECKA

    Biologia tak skonstruowała człowieka, że na poziomie psychologicznym na każdym etapie swojego życia potrzebuje on bliskiej osoby do identyfikacji i zaspokajania znacznej części swoich potrzeb. 

  • 16.07.2014
    Przyjaciel potrzebny od zaraz

    Powiedz mi, kim są twoi przyjaciele, a powiem ci, kim jesteś. Te słowa Ernesta Hemingwaya w pełni oddają znaczenie przyjaźni w życiu człowieka. Jakże łatwo mierzyć się tą miarą, budować swoją tożsamość na podstawie cech osób, którymi się otaczamy. Dużo trudniejszym zadaniem jest dobrać osoby, dzięki którym nasze cechy rozwiną się i dojrzeją. Budowanie dobrych przyjaźni, opartych na miłości, zaufaniu i wzajemnej dobroci, to sztuka, której uczymy się całe życie.

  • 09.07.2014
    Podróż do Krainy Fantazji

    Gdy byłam małą dziewczynką, mama mojej przyjaciółki zapytała mnie, gdzie są moje Antypody. Tak nazywała miejsce, gdzie chciałoby się wyjechać i które chciałoby się poznać. Miałam wtedy osiem lat i chciałam mieszkać w Dolinie Muminków. Nie miałam pojęcia, że ten obraz zmieni mi się po tysiąckroć z każdą książką, którą przeczytam.

  • 18.06.2014
    Aby być bliżej... - Psychologiczne walory baśni

    Dla dziecka w wieku przedszkolnym bajki i baśnie to źródło bogatej wiedzy o świecie ludzi. Dla dorosłych to encyklopedia wiedzy, ludzkich przywar i zalet, dla młodzieży – instruktarz życia w społeczeństwie. Baśnie uczą, w jaki sposób ludzie się zachowują i jakie to pociąga za sobą konsekwencje. Pokazują, co jest dobre, a co złe, oraz która z tych dróg jest – w ujęciu długofalowym – bardziej opłacalna. Bajki to często punkt wyjścia do rozmowy o emocjach i wartościach. Mądrze wykorzystane, nauczą dzieci, czym jest dobroć, sprawiedliwość, przyjaźń, troska, odwaga czy męstwo, zwiększając tym samym dziecięcą wrażliwość na innych ludzi, ich radości, smutki i krzywdy.

  • 28.04.2014
    GDYBYM TYLKO MIAŁ WIĘCEJ CZASU…

    W wielu polskich rodzinach każdy dzień wygląda podobnie. Poranek rozpoczynamy pobudką i w przyspieszonym tempie, myjąc się, ubierając i jedząc, wybiegamy do przedszkola, szkoły czy pracy. Nerwowa jazda samochodem czy bieg na przystanek autobusowy skutecznie uniemożliwiają swobodną i przyjemną rozmowę. Po kilku godzinach stresu, spotkań, lekcji, klasówek czeka nas jeszcze wyprawa po zakupy i na zajęcia dodatkowe. Jeżeli mamy wiele szczęścia, o 18.00 wszyscy jesteśmy w domu – przygotowujemy kolację, odrabiamy lekcje, wykonujemy prace domowe (sprzątanie, odkurzanie), wysyłamy ostatnie e-maile i… o 21.00 wycieńczeni siadamy przed telewizorem. Na krótko, bo zaraz trzeba iść spać. Następnego rana czeka nas przecież kolejny wyścig.

  • 14.04.2014
    STRASZYDŁA, DZIWADŁA I POTWORY, CZYLI DLACZEGO DZIECI LUBIĄ SIĘ BAĆ

    Mamo, a mi się dzisiaj przyśnił taki duży potwór, co ma świecący palec… Kupisz mi takiego?

    Dzieci lubią się bać. Lęk ekscytuje, uwrażliwia dziecięce ciało, stawia na baczność wszystkie włosy, łaskocze w brzuchu, rozszerza źrenice, wstrzymuje oddech, a z serca tworzy prawdziwy odrzutowiec gotowy do lotu. Dobry lęk to taki, nad którym dziecko ma kontrolę. Straszne historie, pełne potworów, wampirów, dziwadeł, straszydeł i czarownic, pozwalają czuć lęk i samemu stopniować jego intensywność. Każdą książkę można przestać czytać… zamykając okładkę. Od każdej bajki można sobie zrobić przerwę… zamykając oczy.

Zielona Sowa wykorzystuje pliki cookies aby ułatwić Ci korzystanie ze strony oraz w celach analityczno-statystycznych.
W dowolnym momencie możesz wyłączyć obsługę plików cookies w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej »

X