Klub

  • 28.01.2015
    MÓJ NAJLEPSZY PRZYJACIEL - WPŁYW ZWIERZAKA NA ROZWÓJ EMOCJONALNY DZIECK

    Prawie każde dziecko marzy o posiadaniu zwierzaka. Dla nas, dorosłych, bardzo często jawi się on jako przykry obowiązek, który prędzej czy później spadnie na nasze barki. Miewamy wiele obaw, niepewności, czy nasze dziecko będzie gotowe podjąć się opieki nad pupilem. Często jednak zapominamy, jak wiele dodatkowych korzyści płynie z kontaktu z żywym stworzeniem – nie tylko więc zapewnimy mu dom, lecz nasza mądra rodzicielska nauka rozwinie w dziecku poczucie odpowiedzialności, a co za tym idzie umiejętności emocjonalne.

  • 21.01.2015
    GDY DZIECKO NIE LUBI SZKOŁY

    Dla każdego dziecka normalną sytuacją jest czasowa niechęć do chodzenia do szkoły. Perspektywa trudnego sprawdzianu, niezapowiedzianej kartkówki, trudnej odpowiedzi, to wydarzenia, które mogą skutecznie zniechęcić młodego człowieka do tego, by wstać rano z łóżka i udać się na lekcje. Nie ma w tym nic niepokojącego. Jest to reakcja na stres występujący w codziennych sytuacjach, a zupełnie odmienną kwestią jest rzeczywista niechęć czy lęk przed szkołą.

  • 14.01.2015
    Kłótnie rodziców. Jaki to ma wpływ na dziecko?

    Trudne sytuacje, które musi przeżywać dziecko, często są uwarunkowane zachowaniem rodziców. Wiele małżeństw staje przed dylematem, co zrobić i powiedzieć, kiedy zostanie zaskoczone przez pociechę podczas kłótni. Nagle dziecko zaczyna zadawać pytania: Dlaczego rodzice się kłócą? O co? Czy się nadal kochają? A może chcą się już rozstać?

  • 16.12.2014
    CORAZ BLIŻEJ ŚWIĘTA…

    JAK MĄDRZE PRZEŻYĆ Z DZIEĆMI CZAS BOŻEGO NARODZENIA?

     

    Zbliżające się święta Bożego Narodzenia to znakomity czas, aby nadrobić część zaległości w naszym codziennym, rodzinnym, byciu razem. Odpowiednio zaplanowane wspólne przygotowania mogą nas do siebie zbliżyć, czyniąc ten czas szczególnie istotnym i dobrym dla życia całej naszej rodziny. Święta są czasem oczekiwania, stąd ich przygotowanie wymaga planowania nie tylko na poziomie formalnym, ale przede wszystkim duchowym.

  • 10.12.2014
    ABY WSZYSTKIM BYŁO LŻEJ… JAK NAUCZYĆ DZIECKO SYSTEMATYCZNOŚCI?

    Multitasking a systematyczność

    W obecnych czasach dzieciom może być szczególnie trudno uporządkować zawrotną ilość docierających do nich informacji i wymagań. Typowy uczeń staje przed wyjątkowo trudnym zadaniem sprostania oczekiwaniom szkoły, rówieśników oraz rodziców, będąc jednocześnie przeładowany ilością lekcji, materiałów i zajęć dodatkowych czy codziennych obowiązków. Pomimo tego, że posiada on umiejętność wykonywania wielu zadań jednocześnie – multitasking – to stres z tym związany może go niejednokrotnie przerosnąć.

  • 03.12.2014
    MOJE DZIECKO ROZPIERA ENERGIA… JAK SOBIE Z TYM PORADZIĆ?

    Energia to rozwój

    Bycie aktywnym i pełnym energii to cechy charakteryzujące wiele dzieci. W prawidłowy rozwój człowieka wpisany jest pęd ku dojrzewaniu i wzrastaniu. Tempo osiąganych przez dziecko umiejętności również jest zmienne.

    Od przedszkolaka możemy oczekiwać wysokiej aktywności, hałaśliwości, krzyku czy płaczu. Jego „niezmordowanie” daje się w pełni wytłumaczyć złotym wiekiem aktywności. Podobnie w przypadku nastolatków, których wzorzec aktywności ulega silnym zmianom, co jest widoczne chociażby w postaci przesunięcia się pory snu.

Zielona Sowa wykorzystuje pliki cookies aby ułatwić Ci korzystanie ze strony oraz w celach analityczno-statystycznych.
W dowolnym momencie możesz wyłączyć obsługę plików cookies w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej »

X